پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
آیت‌الله علم‌الهدی

حوزه / امام جمعه مشهد گفت : اگر رسانه محکوم به ایجاد جو مسائل سیاسی غلط در کشور شد، جامعه سقوط می کند. زیرا تنها سنگر و دژ محکم رسانه ارزش های اسلام ناب است؛ لذا رسانه ها باید از ترویج بی دینی در مسائل کشور جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در نشستی با خبرنگاران مشهدی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن آرزوی غفران و درجات عالی برای شهید صارمی گفت: نام گذاری یک روز به نام شهید مجاهد، به عنوان خبرنگار، پیام سازنده ای دارد، یعنی اگر بنا شد روز خبرنگار روز شهادت  و جان دادن و فدایی شدن در راستای تبلیغ نظام و دین باشد، پس قداست خبرنگاری تا آن لحظه جان دادن و فدایی شدن، در این راه ادامه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اصولاً فن آوری ها و حرفه ها با همه ضرورتی که در زندگی انسان ها دارد چهره ای معمولی دارند، یعنی زندگی اجتماعی و زیست بشر هم بدون این حرفه تأمین می شود.

وی ادامه داد: یک سری از حرفه ها و مشاغل برای زیستن انسان ها ضروری هستند، که فراتر از کفالت یک خانواده و تامین نیازهای یک انسان بوده و قداست و معنویت را به همراه دارد.

امام جمعه مشهد افزود: شغل خبرنگاری با یک قداست همراه است که خبرنگاران بایستی به آن توجه داشته باشند، چون این شغل فراتر از تأمین نیازهای ارتباطی، اجتماعی است.

وی، ادامه داد: عمده شغل خبرنگاری در بستر این نظام و ترویج اسلام شکل می‌گیرد، یک خبرنگار در کنار نقش آفرینی ها، انسان های مقدس، در جهت ترویج و تبلیغ این مکتب و ارزش‌های اصولی آن، در صف اول این نظام نقش آفرینی می‌کند.

عضو خبرگان رهبری، یادآور شد: آنهایی که با ترویج نظام جمهوری اسلامی در این جامعه کار می‌کنند و ارتباط آنها با همه دستگاه ها تنگاتنگ است، در صف اول خبرنگاری و اطلاع رسانی قرار دارند.

وی، با اشاره به این که رسانه باید جامعه را مدیریت کند، افزود: رسانه باید تلاش کند، تحت تأثیر هجمه های مسائل جامعه قرار نگیرد و رسانه خود حاکم بر جو جامعه باشد.

امام جمعه مشهد، در این باره گفت: اگر رسانه محکوم به جو مسائل سیاسی غلط در کشور شد، جامعه سقوط می کند. زیرا تنها سنگر و دژ محکم رسانه ارزش های اسلام ناب است؛ لذا رسانه ها باید از ترویج بی دینی در مسائل کشور جلوگیری کنند.

وی، با طرح این سئوال که آیا رسانه به خوانندگان و بینندگان جهت می دهد یا خوانندگان به رسانه جهت می دهند افزود: مشکلی که امروز در فضای مجازی و رسانه های مجازی تلویزیون و ...  داریم جریان رسانه و مخاطب است که باید این مسئله در کشور حل گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha